Kick-off på Käringön

Vi åkte dig jag gissade - Käringön. Var helt gråtfärdig när vi åkte förbi Tjörn. Så många minnen, det kommer aldrig tillbaka igen. Den här helgen fick mig verkligen påmind om hur mycket jag älskar Bohuslän och vilket oerhört stort misstag det var att sälja stugan.

Men för att inte hänga kvar i deppigheterna så har jag varit väldigt trött i kindmusklerna - det blev alltså en hel del skratt. Käringön är verkligen helt underbart! Även nu i mars! Jag var lite skeptiskt, men jag hade glömt att kusten är varmare än inlandet på vinern så jag har gått utan mörra och vantar med öppen jacka hela helgen :D Jag har tillochmed doppat halva kroppen BADAT i havet. Sedan sprang jag tillbaka till badtunnan med 40'C varmt havsvatten och åt ostron, plockade direkt ifrån havet. Färskare går inte att tillgå. Drack såklart champgne till! Inte dumt!

Hade aldrig trott att det kunde vara så skönt att komma iväg från bilar. Det finns inga vägar (stora nog för fordon) på ön och det är ingen nackdel. Den är väldigt liten så det är säkert rätt trångt på sommaren.

Hotellet var så sött! Nybyggt och så väldesignat att det hade lätt kunnat vara hundra år gammalt, med vinklar och vrår. Helt underbart! Åk dit! Inte nödvändigtvis under sommare, företaget med badtunnan och ostronodlingen har bara öppet under lågsäsong!

Till mina kollegers belåtning i ett försök av mina chefer att skoja med oss slutade i en ren och skär grundluring av mig. Jag tänker inte berätta det här...


Hamnen

Hotellet

Mitt rum: Aurora

Ostronskal

Den här bilden kan ha något med den lättlurade sidan av mig att göra

Badtunna

Väldigt gamla sjöbodar: ca 1650-1700tal

Den första hamnen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0