Fastedag 3

Inledde dagens måltider med en stor kiwi. En kiwi på 115g innehåller ca 60kcal och det tycker jag är lagom till frukost, så finns det mycket kalorier över till lunch och middag. Många som halvfastar skippar frukosten, men jag behöver något på morgonen i alla fall, men en frukt räcker gott och väl! Till lunch åt jag en återigen en soppa. Denna gången 2,5dl av Keldas Toscanska tomatsoppa och den var supergod! I med 50g vitkål och det bli mumsig värre innehållande endast 165kcal! Vem har sagt att en lunch måste innehålla mycket kalorier? 
 
 
Till middag provade jag ett recept som någon hade hittat på själv och rekomenderat på någon 5:2 blogg. Det smakade väl gott, men kanske hade föredragit soppan nu ialla fall. Det bestod av en burk makrill i tomatsås, 180kcal, samt 20g frisésallat, 4kcal, 5g cashewnötter, 31kcal och 13g gratängost, 43kcal = 258kcal. Jag älskar makrill i tomatsås, men jag kommer nog att hålla mig till det vanliga sättet jag äter den på, ovanpå en skiva bröd. 
 
 
Glöm inte att skydda bordet under om ni, som jag, äter direkt ur ugnsformen! Ingen onödig disk här inte!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0