Tack gode Gud för KAFFE...!

Nu, klockan 18:00 så har jag varit vaken i dryyygt fjorton timmar. Efter att ha ätit pizza på Alléterassen med Sara, Asia, Carin och Sandra så hyrde vi film och köpte godis. Då var klockan elva på kvällen. Kanske inte det smartaste draget när man skulle upp klockan 04:00 på morgonen för att extraknäcka på Ica City i Knalleland.

Och när alla utom Sara och Sandra har somnat på soffan (iofs sov jag aldrig, vilade bara ögonen ^^) så vaknade vi igen av Sandras (ljuva?!?!?) stämma och den slocknade inte förrän klockan var närmare halv tre vilket då är en och en halv timma innan vi var tvugna att gå upp. 04:15 spatserade (powerwalk!) vi till knalleland. Det var ganska härligt lagom kallt när man får upp värmen i gången och faktiskt ganska mysigt så tidigt på morgonen. Naturligtvis var jag den enda som blev "ensam" på inventeringen. Carin hade Asia och Theo, Sara hade Sandra. Jag stod och räknade ändlösa hyllor med krukor och löjliga dekorationer till blommor. (Vad ska man ha ståltråd med plaststjärnor till...? Smaklöst tycker jag!) Så när jag äntligen blev klar med det, fick jag lov att gå till en annan avdelning och naturligtvis passar man ju på att gå till Carin =D Då kom en anställd och sa att jag kunde inventera kasslern och baconen. Visst tänkte jag inga problem men... Det är en sak att räkna varje vara för sig... Men när det visar sig att man ska plussa ihop vikten av kasslern när det är kilopris så går det väll ändå över gränsen... dessutom när man inte ens får en miniräknare!!

"600 + 700 + 350 + 450 + 500 + 800 + 400 + 550 + 300 + 650 + 700..." Det slutade med 42.5 kilo på en enda sort...! som jag fick räkna ut för hand med säkert hundratals olika kassler-, bacon- och fläskpaket i kilovara för hand... Aldrig mer, jags ska hålla mig borta från den hyllan!! Blöta var dem också, mina jeans luktar skinka... =(

Däremot var det ju skönt med en fet lön också :P
Så efter ha varit vaken i nästan femton timmar nu så är jag förvånansvärt pigg men fortfarande väldigt trött. Hur många timmar kommer det att bli sammanlagt tro?



Kommentarer
apler

jaa, klart vi kan rida alla tre :)

2008-09-01 @ 19:44:40
URL: http://louiseapler.blogg.se/
apler

på landsvägen :)

2008-09-04 @ 20:16:59
URL: http://louiseapler.blogg.se/
Sawrah C

HAHAHA! jag älskar dina skink byxor!!! <3 mer mys i helgen ju, kommer du? vi ska powerwalka o hyra film :D

2008-09-09 @ 22:04:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0