Framsteg



Jag såg en helt ny sida av Yatzy idag! En bra sida :D Det började normalt, med att hon sprang ifrån mig i hagen när jag kom fram (fast det har hon ändå inte gjort på länge) och jag började bli sur och kände att jag inte orkade när det började skymma och allt. Så jag fick följa efter henne och inte sluta gå, för att undvika att hon fick överhanden. Efter att ha cirkulerat Babs 511 gånger så fick jag äntligen en chans att hamna framför henne, vilket ger mig överhanden, och hon stannade och lät mig komma fram! YESS!! äntligen gjorde jag något rätt, så jag slapp gå in efter godis eller hämta Marika utan jag vann! Då lyftes mitt humör på topp. Jag har länge trott att det går åt fel håll med mig och Yatzy, att hon får överhanden över mig mer och mer när hon totalt bemästrar allt, med idag kändes det som motsatsen :D Så inne i stallet fick hon morötter och vi myste lite. Jag tror att hon, som jag, blev på riktigt gott humör :D Det kunde inte bli bättre heller när jag faktiskt kunde rida själv!! Hon har alltid stannat och vägrat gå när vi har varit ensamma, emn idag gick hon upp förbi Louises hus! Men, lite under protest. Hon Stannade, men hon tyckte mer att det var läskigt, så det var ganska skönt att känna att hon litar på mig tillräckligt mycket för att våga gå!! Det här gick hur bra som helst idag!!


Kommentarer
Apler

duuuuktigt :) mamma sa att du var hro hämtade kameran, men jag hörde nada! så tysta ni var :P haha ag var där upp!

2009-12-14 @ 22:45:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0