Pepparkakor

Jag började igår kväll och blev klar idag :D Glasera pepparkakor är inte helt olikt från att baka pepparkakor, åt upp mer glasyr än vad som gick åt :P Men fint och gott blir det!! Det blev mycket bättre att göra glasyren själv, den vi köpte var inte bara dyr, den var väldigt seg så man fick kramp i handen var 30:e sekund och tuben hade stor öppning så det blev väldigt klumpigt. "God Jul" Fick inte plats :S Men med hemmagjord glasyr, som är jättelätt att göra, så går det mycket lättare. Klipp ett litet hål i hörnet på en plastpåse så blir det perfekt! :D

Mamma och jag orkar inte baka pepparkakorna själva, så jag glaserade köpta :P Haha! Men det går väl bra ändå.. eller? :D Men lussekatter har hon bakat!!

Glasyr
1 msk äggvita/2 dl florsocker
ett par droppar ättika eller citron


Kommentarer
carlisle

Mycket fint. Kan man få ett smakprov?

2009-12-16 @ 23:29:34
sara

KERRE! Jag börjar lacka rejält på att vi aldrig får se Bloodlines :P Vad har hänt med Megavideo! :P

2009-12-17 @ 23:06:48
URL: http://carlssonsara.blogspot.com/
carlisle

Jag har varit mycket snäll, min son, det vet du. Jag födde ju dig trots allt

2009-12-18 @ 16:46:12
URL: http://heymoon.blogg.se/
Apler

haha söt du är!

2009-12-18 @ 22:22:40
Gabbi

Nice pepparkakor ;) Nu sågs ju vi på stan för någon dag sedan:P alltid trevligt med besök^^ Men såå typiskt att det just då ska vara massa kunder.



Det är för övrigt kul att stå i en julbod ;) Men man måste vara lite tjtig och ropa på massa folk om de vill smaka på marsipan :P Annars hade hälften som köper bara gått förbi. Men det är bra :) Har du lyckats sälja på något ett presentkort nu i juldagarna då?;) Ha det så bra! :D



Kram!

2009-12-19 @ 22:21:14
URL: http://darksecrets.blogg.se/
apler

hahah ja jag tänkte på det med !! otur är vad det heter ! :) calle är skadad nu med visst :/ han blev det i hagen sen... han har ett sår på bakbenet, var ute o kollade det precis! det händer oss båda såklart ! det låg ngn förbannelse över den enögda hästen, kände mig lite illa till mods efter att ha sett den!

2009-12-20 @ 23:18:37
sara

Nu får du uppdatera FTW :D:D <3

2010-01-11 @ 11:12:19
URL: http://carlssonsara.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0