Västraffik! Nu får ni fan lägga av!!!!!!! (Varnar och ursäktar för eventuella svordomar! Jag ska försöka vara så barntillåten som möjligt!)



Nu tog ni priset IGEN och det är inget att vara stolt över!!
Jag måste ändå passa på att ge beröm för den efterlängtade ungdomsrabbaten som också är förläng tills att man fyllt 26 år - MEN! Här kommer twisten in! Inte nog med att priserna har höjts med 4% (Men vem är igentligen förvånad över det? Man kan tycka att man borde vara van vid det här laget), så för att summera upp gymnasietiden nu när studenten nalkas så började jag ettan med att betala 265kr för ett periodkort i 30 dagar. Tre månader senare betalade jag 270 osv. nu är vi uppe i 300 spänn! Det ska också tilläggas att numera får man inte köpa kort på bussen, utan man måste köpa en biljett ner till stan och sedan köpa kortet vilket nudå blir 325 SPÄNN!!!!!! Om man inte köper kortet dagen innan men då förlorar man ju en åktur hem!! På ett år blir det tolv turer rätt i handen på Västraffik! Ursäkta mig, det må låta som att jag är jävligt snål men va fan!! Med tanke på hur Västraffik har betett sig så har jag ingen lust att betala extra till dem! Den här frustrationen har jag känt länge!!

Men idag tog dem priset igen!!!!! 
Tack för ungdomsrabatten! Den gäller för 25% av vuxenpriset. Vuxenpriset ligger på 400kr från och med den 4:e januari, alltså: 400/4=25% utav 400kr = 100kr i rabatt. Vad blir priset man betalar tillslut nu då??????? Jo, 300kr. Lika mycket som ungdomspriset - det som jag reser på nu! Så det blir ju ingen jävla skillnad ändå!!!!!!! Har jag köpt fel kort förut? Jag har rest på ungdomskortet sedan ettan, har jag rest på fel? Isåfall har Västraffiks kontrollanter skött sitt jobb illa för jag har aldrig betalat böter för ínnehav av felaktigt periodkort, så jag antar att jag har gjort rätt men hur i helv.... in i hela friden ska denna ungdomsrabbat fungera då!? Enda skillnaden mellan då och nu är ju att åldersgränsen för ungdomspriser är högre men sen då!? Kan någon föklara för mig hur detta ska underlätta min plånbok!!!!!!!!!

Varför bor man två hundra meter för nära skolan -.-,


Kommentarer
Blondinbella

jag tycker det är helt rätt

2009-01-08 @ 21:00:24
URL: http://blondinbella.se/
Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=2ylLicYEclU

2009-01-08 @ 21:05:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0