Dubbelmoral ända ut i fingerspetsarna!

Detta är jag allergisk mot!
Detta är varför jag, bland annat, är ANTI-socialdemokrat, varför jag aldrig i mitt liv kommer att bli sosse:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4561346.ab

Jag tror knappast att han tjänar under 25.000 kr i månaden och defenetivt inte mindre än 20.000 kr. Så varför ska han dra åt sig så mycket pengar han bara kan på att hyra ut sin villa i Visby? för 140.000 kr i månaden får du bo i hans hus. Är det inte detta som sossarna anklagar de borgeliga för, att högavlönade människor och folk som kan ta höga priser är som blodsugare och suger ut så mycket pengar som möjligt ur dem som behöver pengar. Men riksdagsledarmoten Jan Emanuel Johannson (Socialdemokraterna), han får visst ta så hög hyra han vill, men ska du skänka de pengarna till välgörenhet tro? Jag slår vad om att du inte gör det. Det är tydligen inte första gången du försöker med det här, tydligen.

Detta är varför jag tror att ett klasslöst samhälle är omöjligt att uppnå och kommer aldrig att fungera, eftersom det finns alltid folk som drar åt sig så mycket pengar de bara kan. Även från dem som ska vara dem som "räddar de behövande".
Skitsnack, bara dubbelmoral.

Förresten, var det inte du som vann en halv miljon i Robinsson. Vad blev dem pengarna av? Hos en uteliggare eller i din villa på Gotland?

Du försvarar dig genom att säga att det bara var ett försök, och att man får försöka. Visst får du det, men om någon hade nappat på det då. Vad hade du gjort då? Tackat nej?

Stå för vad ni säger istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0