Nu vandrar han på de Evigt Gröna Ängarna...

Min älskade Cassidy,
Tack för de mysiga och glada stunder Du gav mig. Du var så söt och hade alltid glimten i ögat, även om Du hade ont så ville Du ut och springa. Det finns inga andra med Ditt lynne, ingen annan som har varit så snäll, så väluppfostrat busig och så pålitlig. Tillochmed mamma sa att om vi någonsin fann någon lika underbar som Du, så skulle jag få den, men av alla hästar jag träffat har ingen av dem varit i närheten av Dig. Men det finns ändå ingen, för det är så mycket att leva upp till. Tack för dem 2,5 åren jag fick tillbringa med Dig, du gjorde alla fredagar guld värda. Vila i Frid, gubben! och Tack till Anna!




Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with a muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes cirkcle moaning overhead
Scribbling on the sky the message He Is Dead,
Put the crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last forever: I was wrong.


The stars are not wanted now: put out everyone;
Pack up the moon and dismantle the sun;
Pour away the ocean and sweep up the wood.
For nothing now can ever come to any good.


- W.H Auden


Kommentarer
apler

Åh vad fint du har skrivit Kerstin :)

jag såg när bilen kom och hämtade honom innan från huset, stackarn... men nu slipper han ha ont i alla fall, man får se det så! <3

2009-05-18 @ 17:50:31
URL: http://louiseapler.blogg.se/
Anonym

duuuuuuu, du vet den där bilden som jag skickade till dig på mig som du skulle göra min bloggdesign av ? om du har kvar den så måste du skcika den ! :D

2009-05-20 @ 17:58:44
URL: http://lovisaofsweden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0