Pilgrimsmusslor är min nya favoriträtt!!!


Jag var jätteduktig igår! Jag lagade pilgrimsmusslor med sparris, paprika, kantareller och senapsfrön till mamma och pappa. Det blev jättegott!!! Kocken Bengt Sjöström var ju nämnligen på Önska och lagade detta dagen vi öppnade och han fick mig att tillochmed smaka på pilgrimsmussla, och det var faktiskt godare än tillagad!!! Så igår fick jag mamma och pappa att smaka en bit rå pilgrimsmussla, haha! Den är söt, inte salt! Anywho, jag stod i nästan en timma och stekte detta i mycket olja. Jag hade en belaggd panna, synd att mamma inte har hunnit köpa en rostfri panna. Kan verkligen rekomendera att laga detta! Jag la bara i sparrisen och kantarellerna först (stekte svampen i en annan panna utan smör eller olja för att steka bort vattnet!) och sedan i med paprika och senapsfrön. Fyll på med olja under tiden, det ska nästan vara dränkt utan att alltihop blir friterat! Och lägg sedan i pilgrimsmusslorna vid sidan om för att dem ska få stekyta. Gör inte det för dent, musslorna tog längre tid än jag förväntade mig igår! Salta och peppra! Inga andra kryddor! Pilgrimsmusslorna ska smaka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0