Look who's BACK!!!

Nämligen: Guybrush Threepwood, mighty pirate!
Arvid, Arvid, ARVID!!!!! Vet du? Har du hört? Har du SETT? Jag hoppas verkligen att du inte har SPELAT än för om du visste och inte har sagt något så kommer du att få stryk på lördag!!!!! Monkey Island V - The Tales of Monkey Island släpps i november!!! Två kapitel finns redan ute sedan den 20 augusti. Dominic Armato är tillbaka :D (Det hade varit riktigt illa utan hans röst som Guybrush) ÅÅ, jag hoppas verkligen att det blir en ny omgång av insult sword fighting!


Jag är helt hyper! Jag trodde att det inte fanns pengar till ett nytt spel, när det ändå gått tio år sen det fjärde spelet släpptes. Fast detta spelet ser inte snålt ut. Grafiken var fruktansvärt bedröligt dålig i det fjärde spelet, men detta verkar väldigt bra UNDERBART! Fjärde spelet var även löjligt kort, och detta är uppdelat i fem kapitel så jag hoppas verkligen att det blir lika roligt som tredje spelet för det har helt klart varit bäst hittils. Dock, så har jag aldrig fått en chans att spela ettan och tvåan. Dem släpptes väll i början av 90-talet, då vi hade Amiga-datorer och floppy discs, om jag inte har fel? (Hur många floppy diskar kunde man ha i ett spel? 50? Fler? Haha) Men Lägligt nog så släpps även det första spelet, Monkey island I - The Secret of monkey Island Special Edition så jag kan spela det också!! Kan det bli bättre!? Jo faktiskt! För i denna Special Edition så har dem lagt till röster, eftersom man på tidigt 90-tal inte hade teknik att spela in röster som matchar munrörelser, och grafiken har uppgraderats! Annars så är alla gåtor och problem detsamma som orginalet! Jag ser verkligen fram emot årtusendets spel, för dessa spel är sjukt roliga! Inte på det sättet att dem är underhållande på samma sätt som, jag vet inte typ WoW? utan för att dem faktiskt är komiska! Fyllda med skämt! Dem måste spelas, och jag måste ha tag på spelen så fort jag kan i november!!!
Här är trailern för det femte spelet:

Och en liten försmak av själva spelet när det spelas:

 

Den här nyheten är nästan bättre än den andra nyheten jag tänkte blogga om innan jag hittade detta, nämligen att jag har fått JOBB!!! :D ÄNTLIGEN!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0