Varför inte bara allt-i-ett!?

Vad var det för fel på mini SD?
När jag köpte min T715 så kunde inte jag använda mitt minneskort till min gamla mobil, utan var tvungen att köpa ett nytt, för inget följde med telefonen. Eftersom inget minneskort följde med, så följer ju naturligtvis ingen minneskortläsare med. Sladden är bort sedan länge, så jag köpte mig en pytteliten micro SD läsare, som jag sedan tappade bort...

Då blev jag lite sur på mig själv för nu, när som vanligt inget fungerar, så kunde jag itne få över mina bilder från mobilen. Bluetoothen och pappas laptop vill inte samarbeta så jag hade ingen utväg: dags att köpa ny minneskortläsare.

Åkte till Netonnet, såg en lite större minneskortläsare som tog Compact Flash! Det hade varit extremt bra - om den hade tagit micro SD också, men den gick inte lägre än mini SD, det som jag hade i min gamla mobil såklart. Så, jag fick köpa den pyttelilla läsaren igen. Vart ska jag lägga den så att den är lättillgänglig men inte kommer bort? Det kändes bara så tråkigt att behöva slänga 300:- på två minneskortläsare istället för 199:- som den andra kostade.

Men jag har ju iallafall sladden till kameran, så det fungerar ju fortfarande!! Poängen medf detta är att nu kan jag lägga upp bilder som jag tagit med mobilen och skriva om det. Jag har ett par inlägg som inte kommit upp bara för att jag inte har kommit åt dem. Men nu blir det inte så längre! För denna ska jag inte tappa bort!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0